Klikk på bildet for å komme til knappene.

Pågående strømstans: Feil i nettet. Berørte kunder varsles via SMS.

Planlagt strømstans: Når strømbruddet er planlagt på grunn av vedlikehold eller lignende. Alle berørte nettkunder varsles via SMS to arbeidsdager før utkobling.

SMS

Om du opplever å ikke få SMS ved strømstans, kan det være at ditt mobilnummer ikke er registrert på ditt abonnement. Det ordner du enkelt på Min side.

Feilmeldingen

Er du uten strøm, og det ikke ligger info i kartet, kan det være en feil vi ikke har registrert enda. Da gjør du følgende:

Først, sjekk om det er bare du som ikke har strøm. Hvis ja, kan feilen være i ditt hus.

  • Sjekk sikringene. Hvis du har automatsikringer, skal bryteren vende opp eller proppen være trykket inn. Har du derimot skrusikringer eller patronsikringer bør disse skiftes fordi de gjør det vanskelig å se om det er brudd. Sjekk om inntakssikringene er intakte. De finner du enten på loft, i kjeller eller utvendig vegg – der kabel eller luftledning kommer inn i huset. 
  • Sjekk også om jordfeilbryteren har slått ut. Hvis du ikke kan slå den på igjen kan du prøve å slå av alle sikringer før du setter bryteren på igjen. Slå deretter på én og én sikring til du eventuelt finner kursen med feil. Undersøk hvilke apparater som får strøm fra den kursen, og se om en av disse kan være årsaken til at sikringen har gått. 

Finner du ikke et registrert strømbrudd i strømbruddskartet, og du har utelukket feil på eget anlegg, kan du kontakte Noranett.

Om strømmen har gått i området der du bor, ring feilmeldingen.

Hålogaland  77 04 26 26

Hadsel         76 11 80 20

Andøy         76 11 55 00

 

I åpningstiden 09-14 får du to valg:

1. Feil i strømnettet tast 2.

2. Andre henvendelser vent på svar.

(utenom åpningstid kommer du direkte til feil/vakt)